Peugeot 106 XR “The White Bullet” Part II

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BSO: Jimi Hendrix – Johnny B. Goode

PEUGEOT 106 XR “La Bala Blanca”

  • Propietario: Parrio (codirector de SB)
  • Año de fabricación: 1991
  • Kilometraje: 145600 (a Octubre de 2009)
  • Motor: Delantero transversal, 4 cilindros en linea, 2 válvulas por cilindro
    • Cilindrada: 1.124 cm3 (72,0 X 69,0 mm).
    • Material del bloque: Aluminio, culata de aleación ligera.
    • Árbol de levas: Accionado por correa delantera.
    • Encendido: Electrónico.
    • Alimentación: Carburador monocuerpo Solex.
    • Refrigeración: por líquido (agüita) con electroventilador.
    • Relación de compresión: 9,4:1.
    • Potencia: 60 CV DIN a 5.800 rpm.
    • Par: 8,9 mkg a 3.200 rpm.
  • Transmisión: Tracción delantera.
    • Caja de cambios: Manual, 5 velocidades.
    • Embrague: Monodisco en seco (160 mm).
    • Grupo final: 3,765:1.
    • Relación del cambio y desarrollos (km/h a 1.000 rpm): 1.ª 3.476:1 (7,49); 2.ª 1,809:1 (14,15); 3.ª 1,129:1 (22,68); 4ª 0,814:1 (31,46).
  • Bastidor:
    • Suspensión delantera: independiente, tipo McPherson con triangulo inferior, resortes helicoidales y amortiguadores telescópicos.
    • Suspensión trasera: Independiente, brazo tirado, barra de torsión y barra estabilizadora.
    • Frenos: Doble circuito en X, con servofreno; delanteros de discos (238 mm) y traseros de tambores (165 mm).
    • Dirección: De cremallera.
    • Vueltas de volante: 3,8 (37 cm de diámetro). Diámetro de giro 10,1 m.
    • Neumáticos: 145/70 R13 T
    • Llantas: 4,5″ x 13″ de serie.
  • Carrocería:
    • Peso oficial: 760 kg.
    • Dimensiones exteriores (m): 3,56×1,56×1,37.
    • Batalla (m): 2,39.
    • Vías delanteras/trasera: 1,38/1,30.
  • Prestaciones:
    • Velocidad máxima: 160 km/h (Oficial). 150 km/h (Record establecido en la ruta Madrid-Cuenca con El Rúben).
    • Aceleración: 0-100 km/h: 14″1 (Oficial, ni yo ni el coche estamos para esas pruebas).
    • Combustible: Gasofísima.
    • Depósito de combustible: 45 litros.
    • Consumo: a 90 km/h. 4,4 l; a 120 km/h. 5,9l; urbano 6,3 l (oficial). El depósito calculo dura unos 750 km por carretera y unos 550 km por ciudad (no oficial).
    • Capacidad maletero: 215 litros, aunque se pueden quitar los asientos de atrás quedando 953 litros, vamos, una “furgo” de la hostia.
    • Plazas: 5 según el permiso de circulación, 4 según la lógica y moral humanas.
  • Extras: Luz de marcha atrás fundida, mechero, cenicero automático alante y atrás, elevalunas eléctico (solo funciona el del conductor), guardagafotas del conductor, reloj analógico en vez del cuentarrevoluciones. Caseto barato con cinta pal iPod. Limpiaparabrisas delantero con tres velocidades y trasero que no limpia. Luneta térmica trasera.
  • Posibilidad de dormir en él: Posible para una persona hábil y capaz de dormir debajo de una piedra como mínimo.
  • Posibilidad de realizar el Mongol Rally: Muy posible, la dureza y sencillez del motor, las ruedas finas (de bicicleta), así como la práctica ausencia de electrónica, hacen de éste buga el candidato number 1 para hacer el Mongol Rally.
(Casi) todos los datos sacados del manual de usuario.

PEUGEOT 106 XR “The White Bullet”

  • Owner: Parrio (co-director of SB)
  • Year of manufacture: 1991
  • Mileage: 145,600 (to October 2009)
  • Engine: Front transverse 4 cylinder in-line, 2 valves per cylinder
    • Displacement: 1,124 cm3 (72.0 x 69.0 mm).
    • Block material: Aluminum alloy cylinder head.
    • Camshaft: Fully regulated lead.
    • Ignition: Electronic.
    • Supply: mono-body Solex carburetor.
    • Cooling: liquid (little water) with heater.
    • Compression ratio: 9,4:1.
    • Power: 60 hp DIN at 5,800 rpm.
    • Torque: 8.9 Nm at 3,200 rpm.
  • Transmission: Front-wheel drive.
    • Gearbox: Manual, 5 speed.
    • Clutch: single dry (160 mm).
    • Final Group: 3,765:1.
    • Change Ratio and development (km/h at 1,000 rpm): 1. th 3.476:1 (7.49), 2. ª 1,809:1 (14.15), 3. ª 1,129:1 (22.68); 4th 0,814:1 (31.46).
  • Chassis:
    • Front Suspension: independent, McPherson struts with lower triangle, coil springs and telescopic dampers.
    • Rear Suspension: Independent, pulled arm, torsion bar and stabilizer bar.
    • Brakes: Dual circuit in X with brake booster, discs at front  (238 mm) and drums at rear (165 mm).
    • Steering wheel turns: 3.8 (37 cm diameter). Turning circle 10.1 m.
    • Tires: 145/70 R13 T
    • Wheels: 4.5 “x 13” series.
  • Body:
    • Official Weight: 760 kg.
    • Exterior Dimensions (m): 3,56×1, 56×1, 37.
    • Battle (m): 2.39.
    • Inland front / rear: 1.38 / 1.30.
  • Performance:
    • Maximum speed: 160 km/h (Official). Real: 150 km/h (Record set en route to the Madrid-Cuenca with Tha Rúben).
    • Acceleration: 0-100 km/h: 14 “1 (Official, neither I nor the car are for these tests).
    • Fuel: Gas.
    • Fuel Tank: 45 liters.
    • Consumption: 90 km / h. 4.4 liters, to 120 km / h. 5.9 l; urban 6.3 l (official). The deposit takes about 750 km road and a city about 550 km (unofficial).
    • Boot capacity: 215 liters, although you can remove the back seats being 953 liters, well, a “furgo” of the hostia.
    • Places: 5 according to the registration certificate, 4 according to logic and human morality.
  • Features: Reversing light burned, lighter, ashtray front and rear automatic, power windows elective (only works on the driver), driver gogglekeeper, analog clock instead of the tachometer. Cheap cassette adapter for iPod. Wipers front and rear with three-speed that don’t clean. Heated rear window.
  • Ability to sleep on it: Possible for a person skilled and able to sleep under a stone at least.
  • Ability to do the Mongol Rally: Very possible, toughness and simplicity of the engine, thin wheels (bicycle) and the virtual absence of electronics, make this buga the candidate number 1 for the Mongol Rally.
 (Almost) all data taken from the user manual.
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3 thoughts on “Peugeot 106 XR “The White Bullet” Part II

  1. I’ve to say that now my car is in the doctor, the exhaust pipe explote coming from madrid to burgos… But is still alive!!!!

  2. awesome – i see my car is in the need to come on the blog soon.
    concerning the exhaust pipe: i heard that you will have soon a welding engineer.
    i am welding my exhaust pipe every year at a differnt part 😉

  3. Is it also possible that the exhaust pipe could fall down in the way to Burgos ???

    Hay probabilidades de que se te caiga el tubo escape en mitad de la A1?

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